tisdag 1 maj 2012

1:a maj

Ny månad och snart nya tag! Ledigheten lider mot sitt slut, med blandade känslor såklart. Jag älskar mitt jobb men jag älskar också att vara hemma med min familj <3

Dessa dagar har iaf varit mer eller mindre toppen hela tiden och jag har njutit till fullo. I lördags kväll packade jag cykeln med en massa olika saker och styrde mot Jensen. Vi var ett härligt gäng tjejer som grillade, tog nån cider/grogg/vin/öl lekte charader och pratade i flera flera timmar. Hanna och jag var sist därifrån och inte ens där tog pratandet slut ;) Jag svängde in på Råvedsvägen vid 3 tiden på morgonen och sov gott ett par timmar innan det var full fart igen! Får att få bort min trötthet/bakiskänslan pressade jag mig rejält på crosstrainern, bra gött var det!! Annars var söndagen relativt lugn, vi fick lite besök från Jimis ena syster med gubbe :)

Valborg igår då... Meningen var att vi skulle fira i Knuthöjden som förra året men Mollie blev så förkyld att vi kom överens om att skippa de planerna i år och satsa på något lite lugnare... Planer gjorde upp enkelt och snabbt och det blev pizza med familjen Bark istället. Ungarna var förtjusta, Mollie pratade om "Memi" (Emil) hela vägen dit och väl där blev det kramkalas :) Vi gjorde i ordning en egen liten majbrasa på tomten och hade det så mysigt så medans barnen sussade gott :)

Idag ska det grejas ute, hyffsat lugnt ska det bli har jag bestämt ;) Jimi ska fortsätta med sandlådan (äntligen) nu när vi så snällt fick virke till den igår :) Ikväll har jag beställt rullader så det får det bli! Hihi!

So long kära läsare och ha en trevlig första maj!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar