onsdag 4 januari 2012

Sovmorgon

Imorse var Jimi för en gångs skull bra på att smyga! Mollie kan vara relativit lättväckt om hon hör någon av oss. Ibland börjar Jimi jobba 7.30 (oftast 9.30) och för det mesta har det inneburit att även jag och Mollie går upp vid den tiden. Jag hade supersvårt att somna inatt, massor med tankar som flög. Men sen måste jag somnat hårt, hörde inte ens när Jimis klocka ringde utan blev väckt när han som alltid kom in och pussade mig hejdå. Sedan sov jag vidare och vaknade strax efter 9 och strax därefter vaknade även Mollie. Förmodligen när jag var uppe i badrummet. SKÖNT! Oftast går vi upp mellan 8 och 8.30 i det här huset. En halvtimme extra gör mkt ;) Jag är såååå glad över att Mollie inte är en tjej som får för sig att det är mogon vid 5-6 tiden ;) Men visst det kan säkert ändras när det är dags att börja förskola!

Idag säger jag även GRATTIS till Annsso och Mathias som igår blev föräldrar till en liten tjej! Jag hade mina aningar om att det var dags! All lycka till er!

Igår spenderades dagen i Örebro. Mamma hade frisörtid och jag och Mollie fick egen tid på stan :) Jag hittade precis det jag skulle ha och även 2 grejer till Jimi i födelsedagspresent. Så man kan säga att dagen blev lyckad.

Nu har vi nyss kommit in efter snöskottning, I don´t like it, men det går ganska fort ändå... Mollie var helnöjd och lekte i grannens dike och det slutade med att jag fick ta mig ner dit också eftersom hon tappade kängan, hon bara skrattade den lille tokan ;)

Om ca en timme är hjärtat mitt hemma, får se vad vi ska hitta på för skoj resten av dagen ;)

Tillsist vill jag bara säga att idag går alla mina tankar till en vän som genomlider en tuff dag. Många många kramar till dig <3

1 kommentar: