måndag 19 september 2011

Måndag

Måndag igen då... :)

Mollies feber fortsatte under fredagen och förkylningen slog in rejält :( På lördagen var febern borta och tjejen var som vanligt förutom allt snorande. Vi åkte iaf till Örebro ändå. Hann med lite födelsedagsshopping redan då och hittade även ett par söta skor till Mollie. Sedan var det mat hos brorsan. Till fikat fick han sin present som vi alla lagt ihop till. Han ska få köra en supersportbil!!! Han får välja mellan Lamborghini eller Ferrari och båda har strax över 500hk ;) Hans ansiktsuttryck när han öppnade paketet hade jag gärna delat med mig av! När de andra gästerna sedan hade åkt hemhade vi en massa mys hemma hos dem iaf. Mollie fick bada i bubbelbadkaret ;) När hon somnat för kvällen umgicks vi och drack nåt glas rött och Micke och Jimi tog sig ett par öl. Kvällen slutade i rimlig tid men trots det sov jag i princip ingenting den natten. Mollie var så tät i näsan så hon spottade ut nappen hela tiden och blev ledsen för att hon inte hade den och skrek och gnydde om vart annat hela natten. Så det blev X antal "napp i stopp" den natten... Stackars lilla tjejen :( trots detta sov hon och vaknade pigg och glad på morgonen till skillnad från 3 andra av oss...Ändå orkade jag med en runda på Marieberg för lite med födelsedagsshopping och shopping till mig själv med ;) Men vi åkte hem tidigt och jag sov hela vägen ;) Annars så var helgen huuuur mysig som helst och jag längtar redan till nästa övernattning hos bror!

Imorse ringde klockan 05.20 *hua*, strax före 06.00 befann jag mig i Grythyttan på jobb. Dagen gick fort och när jag kom hem hade Jimi ringt VC och fått en tid för Mollie som var väääldigt pipig i bröstet när hon andades. Efter lååååååång väntan och provtagning mm fick vi hostmedicin utskrivet. I övrigt är det bara en vanlig förkylning, alltså inte så mkt att göra något åt! Nere på VC tror jag att skruttan i princip charmade alla som gick förbi. Hon gick b.la. iväg till en liten tant som kom förbi och blev upplyft och bara skrattade :) Läkaren gick hon fram till direkt och fick sitta i knäet på och fick leka med stetoskopet. När de tog stick i fingret reagerade hon inte. Duktig tjej!

Nu är det slappning som gäller på Råvedsvägen...känner att jag håller på att bli riktigt trött efter denna dag....

1 kommentar:

  1. Han skrev att han trodde att Petra skulle tröttna på hans tjat sen om att byta kombin mot en sportbil :)

    SvaraRadera