tisdag 23 augusti 2011

Världens elakaste mamma?

Jag känner mig som det just nu!!!
Mollie är sjuk. Vi var till doktorn igår p.g.a hennes kladdiga ögon och feber och hon ville inte äta...Hon var såååå duktig hos farbror doktorn och på lab där de tog prover och satte på henne en slags påse så de kunde ha urinprov. Men vi skulle iaf återkomma om febern inte gav sig till torsdag, vi fick ögondroppar också. Idag var hon sämre. 40,8 graders feber när hon vaknade och totalvägrade allt och var bara ledsen eller ville sova. Efter att ha ringt 1177 två gånger slutade det med en akuttid på VC för att lugna mina nerver. Idag var det mer irriterat i hennes ena öra, alltså begynnande öroninflamation. Så vi fick en penicillinkur som förhoppningsvis ska hjälpa mot ögonbesvären också. Hon var sååå ledsen på VC idag och som tur var fick vi gå före de andra i väntrummet. Lilla skruttan min! Hon har i princip sovit hela dagen... Men jag känner mig som världens elakaste mamma, speciellt nu ikväll. Försökte få i henne lite gröt så hon kunde få medicinen (verkar som om hon till och med ratar välling), sen i med medicinen och alvedon. Under tiden bajsade hon ner sig totalt! Så in med lillan i duschen (hon var ganska kladdig efter "kampen" med gröten), sedan var det dags för rengöring av ögonen och ögondroppar och nässpray. Hon var så arg/ledsen att hon skakade och bajsade ner sig i handduken igen. Faaaan vad jag kände mig hemsk denna stund!!!! Men det är jag ju inte! Det är ju för hennes skull! Hoppas innerligt att hon mår bättre imorgon. Dessutom ska det bli skönt att Jimi är ledig imorgon så jag kan vila lite!

Förövrigt hade vi sjukt kul på 40års festen i lördags!

4 kommentarer:

  1. Fyy, hoppas hon blir bättre snart!!

    SvaraRadera
  2. Du är INTE världens elakaste även fast det känns så för stunden. Även fast det är jobbigt så är ju allt för hennes bästa. Hoppas hon kryar på sig liten <3

    SvaraRadera
  3. Åhh lilla stumpan, hoppas verkligen hon blir frisk snart...

    Massor med kraamar

    SvaraRadera
  4. haha fy vad jobbigt=P fast lite gulligt också=) kan se hur det såg ut när du gick runt där=))) åhh hoppas lilla Mollie blir frisk snart!lilla gumman=/Kraam

    SvaraRadera