onsdag 22 juni 2011

Nedstämd

Känner mig smått nedstämd. Mollie är hos sin farmor och ska sova där inatt. Det är första gången vi lämnar bort henne för natten. Anledningen är att min kära sambo så väldigt gärna vill åka till Ullared så så blir det! Han har sedan länge tagit semester imorgon eftersom vi egentligen skulle fira midsommar i Rättvik. Eftersom det inte blev något med det fick han denna idé och visst, det ska bli kul osv men det är tomt hemma! Bara att vänja sig för det är väl egentligen bara nyttigt att lämna bort de små ibland. Men oj vad jag saknar henne redan!!! Vi åkte med henne till Astrid runt 6 tiden och jag gav henne välling där och mös med henne. Sedan fick hon bada badkar och därefter var det dags för nattning...Jag pussade henne extra mkt och lade ner henne i sängen och sa natti natti precis som vi brukar...hon reste sig upp direkt, sträckte sig efter mig och började gråta. DET gjorde ont i mitt mammahjärta!!!! Vi försökte en gång till, men det gick inte, så Astrid tyckte att det var bättre att vi åkte så skulle hon ta upp henne och sätta sig med henne i soffan istället. Så vi åkte och tårarna var såååååå nära... Hua...Men det går säkert jättebra tillslut! Hon kände väl att det inte var som vanligt... Hemma lägger vi bara ner henne och går ut så somnar hon mer eller mindre på direkten. Nog om detta annars blir jag bara ledsen ;)

Dagen idag har varit hur mysig som helst! Vi var på Lillies 1års kalas och det var en väldigt trevlig tillställning, massor av barn och massor av mammor!!! Mollie stortrivdes och 1 åringen var hur söt som helst :D Tack för en fin förmiddag Frida och Lillie!!! Det har också varit en massa hemmamys och Mollie har skrotat omkring och sagt mamma hela dagen :D Framemot kvällningen tog vi en liten promenad upp till Hurtigtorpet med mamma där Mollie fick gunga lite ;) Just ja...var hos tandläkaren idag också, lagade 3 hål, utan bedövning!!!! Det kan man gott ha för sina synder, och så farligt var det inte! Skönt att ha det gjort...

Nix inte tid att sitta här mer nu...Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar