måndag 18 april 2011

USÖbesök mm

Hallåj!

Nu har det blivit dåligt med bloggandet igen... Mollie har ju som bekant varit (är) sjuk och RS virus misstänktes... I fredags när jag kom hem från jobbet vid lunch hade hennes andning blivit desto mer påverkad så jag ringde direkt in till USÖ. Vi skulle sätta oss i bilen och komma in på en gång. Jag ringde Jimi som var hemma på noll och ingenting sen for vi... Väl på sjukhuset gjorde de en ordentlig undersökning av skruttan och allt tydde på RS. Mollie fick inhalera lite medicin, vilket hon inte tyckte var så speciellt kul och jag var på väg att lämna rummet... Det gjorde ont i mitt mammahjärta... Den urgulliga läkaren kom och lyssnade på henne efter en stund och sa att vi fick åka hem :) Usch inte kul alls detta! Jag lovar att de senaste nätterna har jag legat på helspänn och lyssnat på henne! Nu börjar det på att bli bättre. Hostan är, när den väl slår till, riktigt riktigt hemsk och den gör nog ganska så ont för skruttan blir mer eller mindre otröstlig medans den håller i sig... Men det värsta ska vara över nu och det tackar jag gudarna för! Läkaren sa att vi kanske skulle behöva in igen så hon fick inhalera men helgen flöt på och nu är även måndagen över. Det "bästa" i hela situationen är att hon inte haft någon feber alls och att hon varit glad men kanske inte lika pigg som vanligt! De sa att även om hon är liten så är hon stor i sammanhanget, i och med att hon är 6 månader så klarar hon det bättre, och det är jag glad över! Det viktigaste är att hon är på bättringsvägen...Nog om detta!

Helgen spenderade vi nästan bara hemma, ute i trädgården mestadels av tiden och på promenader. Vi passade på att hämta Mollies nya vagn som vi köpt av familjen Bark. En Emmaljunga scooter, kanonbra!!! Vi körde även upp skräp (nerklippta buskar osv) till Knuthöjden, till majbrasan som blir där :) Och vi hade GRILLPREMIÄR (både lördag och söndag! MUUUUUMS!

Det var det det...hoppas ni alla har det bra!!!

1 kommentar:

  1. Usch många små som åkt på den där skiten =( Hoppas lilltjejen blir frisk o kry snart...

    Kraam på er

    SvaraRadera