onsdag 13 april 2011

Sicken dag

Herregud vad trött jag är!!!!! Okej jag är bortskämd med sömn annars, Mollie sover bra på nätterna, nu senaste tiden runt 10-11 timmar i sträck, välling mellan 6 och 7 och sen sover hon vidare. Men nu är hon så förkyld lilla stackaren. Inatt vet jag inte hur många gånger hon varit vaken. Svårt med andningen p.g.a hostan osv... Idag blev det ett samtal till VC...sköterskan visste inget, sen ringde hon upp och läkaren visste inget heller så jag skulle kontakta USÖ istället...väntade 3 timmar till på min telefontid... under den tiden hann jag med att få lite info från annat håll och misstankarna växte... läkaren bekräftade dem, förmodligen RSvirus men inte så mkt att göra mer än vänta ut det och försöka ha henne i upprätt läge när hon hostar, ge mera vatten mellan målen, höja huvudänden i sängen, suga ur näsan och ge näsdroppar...hon har iaf ingen feber och är goa glada Mollie när hon är vaken :D Det är jag nöjd med och sen hoppas jag att det snart går över och inte blir värre iaf!!!

Och ikväll var det personalmöte på Pihlskolan...hua....det gick bra, kom nyss hem, skruttan sover sen nån timme tillbaka, sambon är hemma och har fixat käket....nu ska jag däcka i soffan!!!!!

2 kommentarer:

  1. Oscar har nog samma! Han hostar som fan hela nätterna och snorar men har ingen feber och är pigg på dagarna! Det är så jobbigt att höra honom hosta sådär mycket! =/ Synd om dem!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten =/ Kan inte va lätt =(

    SvaraRadera