lördag 12 mars 2011

En lördagsmorgon

Mollie sover, Jimi är på jobbet, här sitter jag och äter en torr brödskiva till frukost... Lilla damen vaknar nog om en liten stund, då ska vi busa och bege oss ut på en långpromenad i det härliga vädret. Visst är det väl underbart att vakna till fågelkvitter? Jag fick mig en trevlig överraskning nu på morgonen också. Vågen närmar sig alltmer mitt nästa mål, sådant gör mig peppad!

Här känns det inte som helg eftersom Jimi har jobbhelg...det är surt! Oftast ingen som vill ses eller hitta på något heller eftersom alla umgås med sina egna familjer. Ibland kan det bli lite ensamt men men... Jag sa till min mamma tidigare i veckan att om hon ville göra något kunde hon ju fundera. Men jag känner inte alls för att åka på någon shoppingtur! Idag känns det som om jag behöver en hemmadag. Kanske det är förkylningen som satt sina spår, och det har dessutom varit ganska hektiskt ett tag. Imorgon ska vi iaf åka till kusin Monika och Åke som bor på Bondbornsgård (utanför Nora) och hälsa på. Det är så fruktansvärt mysigt där och man träffar dem inte alltför ofta så det ser jag faktiskt fram emot :)

Nope...dags att äta upp den torra brödskivan och se fram emot kvällens broccolipaj *namnam*, har suktat efter den och en god sallad i ett par dagar nu så så får det bli! Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar