måndag 7 mars 2011

Återigen ny vecka

Och här hemma är vi krassliga allihopa! Känns skit eftersom vi vill träffa lille Emil!!! Men men snart ger det väl med sig...Mollie snörvlar för fullt, hennes föräldrar har visst smittat henne...jag tippar på att hon inte kommer få sin 5månaders spruta imorgon men vi får väl se. 5 månader förresten (i lördags), hur sjukt känns inte det?! Jaja nu är jag iaf ledig i 2 dagar igen och ska försöka kurera oss så gott det går!!! Det har varit skapligt intensiva dagar. Anna, Markus och Emma kom i fredags, det blev inget strul på Jimis jobb, inte då iaf. Vi åt en UTSÖKT middag!!! Rullader med en himla go röra i, och en massa tillbehör. Han kan min karl ;) Efterrätten tillagad av mig var inte tokig den heller ;) En väldigt trevlig kväll var det iaf. Hela lördagen kändes smått jäktig... jag skickade iväg karln ett par timmar så jag kunde bjuda fina flickor + barn + kommande bebis (!!!!!!!) på fika och stri om allt möjligt! Sen bar det av till svärmor på 70års kalas. Det absolut roligaste egentligen var att Pilla var med och vi fick en chans att umgås lite som förr. Vi pratade en massa minnen och sånt är alltid asskoj :) På söndagen var det sovmorgon som gällde och en härlig promenad i solen med hela familjen. Givetvis bjöd dagen på en massa skidåkning och jag hade så där konstigt ont i magen igen, undrar vad felet kan vara... Mja...det var väl helgen i stora drag det...

Förra veckan kom förlossningsjournalen också....mycket spännande läsning! Vissa saker var inte alls som jag trodde... trodde att jag fick lustgas tidigt på eftermiddagen men i själva verket började jag lite smått med den framemot 6 tiden (igångsättningen startade runt 10.50, de satte in som en ballong)... runt 20.00 var jag öppen 4 cm, 20.45 var det 6 cm och vid 21.00 var jag helt öppen, så jag förstår om BM blev förvånad över att det gick så fort.... minns ju bara att jag frågade hur det skulle kännas när det var dags och fick svaret att det känns som om du verkligen måste trycka på och det gjorde det ju! Men hon trodde mig inte eftersom jag precis innan knappt varit öppen något. Men vid undersökning sa hon att det visst skulle gå undan så hon skyndade sig att göra i ordning allt. Krystvärkarna varade i 1 timme och 1 minut och Mollie föddes 22.07. Själv upplevde jag inte att jag hade krystvärkar så länge. Men satan vad skönt det var haha!!!!! Jaja så kan det vara, intressant var det iaf att äntligen få läsa :D 

Nix nu måste jag sätta fart med lite kvällsmat, min mage kurrar :( 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar