onsdag 2 mars 2011

Dejt

Mollie och jag har dejtat Matilda idag! Det var efterlängtat. Det är inte ofta hon är här så man får ta chanserna när de väl ges :) Det var himla kul att stri med henne i ett par timmar :) Mollie gillar henne verkligen :D Senare under dagen slöt Johanna och Noah upp, då tog vi oss en härlig promenad i det fina vädret... en promenad som bjöd på skratt.... :) Nu är vi hemma, klockan är strax efter 5 och Mollie har redan somnat! Nog för att hon alltid somnar senast 6 men detta var lite väl tidigt kanske. Men vad gör man?! Det blir nog ett uppehåll i bloggen några dagar nu. Jag ska jobba 2 dagar och Jimi har (förhoppningsvis) ledig helg och sen jobbar jag måndag också. Det strular lite på hans jobb så vi får se. Imorgon fyller svärmor 70 år, på fredag är det tänkt att vi ska bjuda Anna, Markus och Emma på middag beroende på hur det blir med Jimis jobb (hoppas vi slipper ställa in), på lördag ska svärmor firas och söndag blir förhoppningsvis lugn! Fullt upp med andra ord!!! 

Ett litet tillägg bara! Jag ska nog ALDRIG mer köpa billiga behåar!!!!!!!! I julklapp fick jag ett presentkort av Jimi på Triumph och det utnyttjade jag i helgen. Jag är SJUKT nöjd! Man fick verkligen den hjälp man behöver. En i personalen mätte och kollade ut rätt storlek (allt har varit fel innan, min nya kupstorlek kunde jag aldrig trott att jag skulle ha!) och hon kom in efter varje behå och talade om om den satt bra osv. Helt UNDERBART!!!!! Köpte visserligen en amningsbehå där förut men det var inte alls samma sak som nu! Jag klev ut ur butiken med ett leende på läpparna och en förhoppning om att det äntligen skulle kännas bra, och tro mig det gör det!!! Så värt det!!!

Nix, nu ska mamman laga chilikassler och längta efter pappan <3 

2 kommentarer:

  1. Tack för idag!
    O det där om behåar..Har hört nått om att man kan ha fel storlek o grejer..Verkar ju stämma på dig..
    Man tar ju den som passar bäst först..Haha Konstigt ändå att man får reda på sånt nu?! haha

    SvaraRadera
  2. Tack för peppen maria:)
    Jag har dock väldiga problem med den där rädslan,ska börja hos något som kallas victosiagruppen och få lite terapi,råd och stöd kring det.Det är inte bara smärtan,utan också att jag inte har kontroll,jag vet inte vad som kommer hända,tänk o något händer bebis etc etc:/Men visst har du rätt,är väl dumt att älta egentligen när man ändå inte vet hur det kommer att bli!.

    UU ja det där med bh:ar är ett problem(speciellt nu:p) ska allt kolla in dom med!Roligt med tips=)

    Kram till er!

    SvaraRadera