söndag 19 september 2010

USÖ

Happ...har varit inlagd på USÖ sen i fredags. Börjar tröttna...Men det är väl det bästa ändå. Havandeskapsförgiftning som det ser ut. Får väl inga direkt klara besked. Svarar ganska bra på blodtrycksmedicinen, huvudvärken är borta, men äggvitan i urinen hänger med. Jag vill bara hem! Bebis är tillväxthämmad med 15,4% och beräknas väga ca 2,6 kg, läkaren i fredags menade på att det är osäkert om jag får gå tiden ut om bebisen inte växer som den ska. Den är ändå mogen att komma ut, 13 dagar kvar till BF ju! Vi får väl se hur det blir. Hoppas såklart på att få åka hem imorgon men det är ovisst! Jimi är helt underbar, han gör allt för mig just nu, han är bäst!!! Idag fick jag hit min dator och det är såklart toppen, det finns inte så mkt att göra men meningen är också att jag ska ha aktiv vila. Fick permiss idag, 2 timmar, så jag kunde åka till rådhuset och rösta. Efter det åkte vi till McDonalds för det enda jag ville göra var att äta en glass, den smakade ljuvligt må ni tro!!! Mina fötter är gigantiska nu och värker! Vi har även kikat in hos bebisen och den levde runt därinne ;) Alla ctg:er ser bra ut iaf så den verkar må bra även om den är liten. Första natten här trodde jag det var dags, förverkar som bara den, fick knappt sova nåt.

Jimi har åkt hem för kvällen, mitt hjärta blöder, men min rumskompis och jag har lite valvaka, iaf en stund till, vi är ganska trötta båda två.

Natti på er!

2 kommentarer:

  1. Lycka till nu... Hoppas du känner dig bättre och att bebi fortsätter växa några dagar till iaf...;) Kram!

    SvaraRadera