onsdag 14 april 2010

Vi fick se den!!!!!!

Läkarbesöket idag gick bra! Det första han gjorde var att göra ett ultraljud!!!! Vi hade ingen aning om det så det blev en riktigt fin överraskning. Nästan så att jag blev nervös när han berättade det. Men den lill* växer på och hjärtat slog för fullt och allt såg normalt ut. Mer får vi veta på RUL om 2 veckor *längtar*. Läkaren sa iaf som så att jag ska ta prover en gång i månaden så länge trombocyterna ligger över 100. Sjunker de ska jag ta prover varannan vecka och blir de för låga kan man anta att barnet har fått min sjukdom och man får då diskutera vad man ska göra. Som det såg ut på de senaste proverna för 2 månader sedan var värdena på 132 och det är ungefär så jag legat i vuxen ålder. Bara att hoppas på att de fortsätter vara stabila! Han sa att man fortfarande inte vet vad sjukdomen beror på men att mina antikroppar tror att trombocyterna är inkräktare i min kropp och därför bryter ner dem snabbare. Jag kan inte påverka något utan leva som vanligt och ta proverna. Därför känner jag att jag inte kan gå runt och oroa mig utan förutsätta att det även fortsättningsvis kommer att vara en normal graviditet. Det ska inte vara någon fara, annars skulle de avråda mig från att skaffa barn och så är ju inte fallet. Så jag ska försöka att inte tänka för mkt på detta. Jag är duktig på att oroa mig för mkt. Skönt att jag har en mkt lugn sambo ;)

Vi beställde även barnvagnen. Blev inte riktigt som på bilden, vi valde en sittdel och mjuklift istället. Blir nog toppen :)

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Tack:)
    Trevlig helg
    Kram/A

    SvaraRadera
  2. Jasså=) Ja, det där är så olika men gott är det iallafall!:)Kram/A

    SvaraRadera