tisdag 20 april 2010

Oro

Nu är det nästan en vecka sedan som jag senast bloggade. Det blev lite för mkt i torsdags så jag tog en paus från det mesta och tog helgen och umgicks med människor jag gillar och lät allting sjunka in. Nu tror jag att jag ser allt på ett annat sätt och därför kan jag skriva om det. Allting verkade ju bra i onsdags hos läkaren. På torsdagen fick jag ett samtal ifrån honom om att mina trombocytvärden sjunkit och att jag skulle ta proverna tätare. Samtidigt hade han upptäckt att jag har överproduktion i sköldkörteln. Självklart satt jag på nätet och läste en massa om detta vilket oroade mig något fruktansvärt och jag grät en massa. Räcker det inte med en sak? Jag vill bara att allting ska gå bra och att vår bebis kommer till oss i slutet av september som beräknat. Nu äter jag medicin och har tagit fler prover och intalar mig ständigt att detta inte är något som jag på något sätt kan påverka utan det är helt och hållet min kropp som bestämmer. Det ska inte vara någon fara varken för mig eller barnet men oron finns ändå där. Men just nu önskar jag mer att jag hade spytt mig igenom hela graviditeten än att gå runt med denna oro och inte kunna veta någonting mellan provtagningarna. Men klart det ordnar sig!!! Nog om detta!

Fredag och lördag spenderades i Hammarn. Vi hade så trevligt så. Lördagen innebar den årliga städdagen, något vi införde förra året. I år blev det mest eldning och trädfällning. På kvällen vankades grillning och annat tokigt. Det var iaf toppen! På söndagen åkte vi till Bovik och träffade lilla lilla Julia för allra första gången. Vilken sötnos!!! Hon sov i min famn och min längtan efter vår egen bebbe blev ännu större. Gårdagen spenderades i Örebro med mamma och denna dag i Filipstad. Resten av veckan innebär jobb på Masken och Rönnen. Känns som om det är bra att jag får tänka på annat och sen går ju tiden fortare till nästa veckas ultraljud! Jag har nästan bestämt mig för att ta reda på könet, det är mig det hänger på i den frågan.

Bland annat dessa följde med mig hem igår :)

5 kommentarer:

  1. Medvetenhet är bra, men inte oro Maria. Det här fixar ni! Kämpa på! Kram!

    SvaraRadera
  2. fy så jobbigt. hoppas att allt går bra ! kram

    SvaraRadera
  3. Du ska inte läsa på nätet om det och hur det har gått för andra - det misstaget gjorde jag när det gällde min hand/arm och det ledde bara till en massa onödig oro om att jag aldrig skulle bli bra plus en massa bilder på näthinnan från operationer med uppfläkta armar o.s.v. Men fan vad jobbigt, klart att du är orolig - det är man ju även när man vet att allt är "normalt"... Men jag hoppas att allt kommer att gå bra för dig/er!! Det gör det alldeles säkert! Hälsa gubben! KraM Pilli!

    SvaraRadera
  4. duuu,nu har jag missat någe!finns de med polka? låter toppen gott=)

    föresten angående ditt inlägg!..:kan inte tänka mig in i hur jobbigt det måste vara för dej..denna oro.jag är också orolig av mej,och oftast i onödan!

    Det kommer gå BRA!försök o koppla av.även om det är jobbigt!tänkr på dig iaf=)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket Maria:)
    Hoppas att vi båda slipper vara med om det här igen på ett braaaaa tag!!!!

    Kraam/A

    SvaraRadera