torsdag 29 april 2010

Ultraljud

Idag var det ÄNTLIGEN dags för RUL! Tredje gången vi fick se vår lill*! Jag låg vaken i princip hela natten och funderade på om vi verkligen skulle ta reda på könet eller inte. Jimi har hela tiden varit bombsäker på att han vill och jag har velat fram och tillbaka. Tillslut bestämde jag mig för att jag ville. Men tror ni att det gick?! Nejdå! Lill* Stigbritt var blyg och visade istället mamma och pappa att h*n kan nudda pannan med fötterna och klia sig i skrevet samtidigt, ungefär som far sin ;) Jag blev besviken men det har redan börjat gå över :) Om/när vi får träffa läkaren igen ber vi nog han att han kollar upp könet. Allt såg iaf ut som det ska och det är huvudsaken! Dock så ändrades datumet till början av oktober men nu när vi kommit hem och jag räknat lite så är jag helt säker på att det inte kan stämma! Enligt barnmorskans beräkning hade jag inte gått över tiden (inte ens i närheten) när jag plussade och mitt plus var riktigt starkt. Jag vet vilken dag jag började fundera på om jag var gravid och enligt hennes beräkning var det exakt den dagen jag blev gravid. Nej jag tänker räkna på samma som förut och hon sa att det bara är en riktpunkt. Inte för att det har någon större betydelse :)

Nåja dagen har varit helt fantastiskt bra! Efter ultraljudet stack vi iväg och beställde en soffa, vi är VERKLIGEN i behov av en ny och denna har vi kikat på i ca ett år utan att ta beslutet om vi ska eller inte och nu blev det äntligen så! Det blir grymt :) Stigbritt fick sin första nallekanin också och sen blev det lite kläder till den lill* också. Blev även mer shopping och mitt i allt mötte vi Mariana!!! Det är en tjej jag saknar, det finns ingen som hon! Vi stack även än till Musikbörsen så Jimi fick med sig sin efterlängtade gitarr hem :) Vi hann även med att kolla på bilar, kuuuul :D

Rarast idag var det jag fick höra att Englisen sa/gjorde när hon fick se MMS bilden på Stigbritt. Hon sa ååååååh bebis och pussade mobilen ;) Igår fick magen en liten klapp och sen sa hon natti natti till bebben när hon skulle sussa :)

Nej nu en bild och sen mys med min karl!!!

1 kommentar:

  1. Vad kul att läsa att allt såg bra ut:)
    Kraaamar/A

    SvaraRadera