lördag 24 april 2010

Cupcakes

Idag har jag bakat cupcakes för första gången :) Resultatet kan ni se längst ner i detta inlägg...jag är iaf ganska så nöjd med dem :) Ibland får jag ett ryck och sysselsätter mig med bakning när Jimi jobbar. Kul när jag väl kommer igång :)

Denna vecka har gått undan! Jag har jobbat en dag på Masken och två i Grythyttan. Det har varit riktigt bra och kul, barn är underbara! Själv har jag känt av sammandragningar lite grann, inte så farligt. I torsdags ryckte vi in och tog hand om Jessica som var sällskapssjuk, den kvällen bjöd på grönsaker, frukt och dipp samt film. Idag har jag även hunnit med att ordna en present till mamma som fyller år imorgon, dessutom ska hon ju få smaka på mina ljuvliga cupcakes ;) Hon får en present senare också... den finns hos brorsan tills vidare. Min bror ja...han hade visst blivit ompysslad av ambulanspersonal häromdagen när han spelade innebandy med sitt "gubbgäng". Det verkar gå lite vilt till där... han hamnade med huvudet före in i nåt och tog sig för huvudet och fick hela handen full av blod. Så han fick visst ligga ner tills de kom och det var visst en rejäl blodpöl omkring honom. Men allt gick bra och det var ingen fara med honom! Skönt det! Jag tycker bara att han ska ta det lilla lugna...

Just ja... jag har blivit tillfrågad om jobb i sommar :) kan visst bli en del under sammanslagning osv. Jag vill ju självklart men vi får väl se vad kroppen säger om den saken men det löser sig säkert :)

Nu kommer bilden och det får nog bli några fler också :)




Jimi gör fint på gården


Mamma & Johanna övervakar ;)


Finaste Englisen när hon var hos oss och åt lunch :)

3 kommentarer:

  1. Jädrans vad goda dem såg ut :=)Kram/A

    SvaraRadera
  2. såg skitgoda ut jue=)))

    Pusssa

    SvaraRadera
  3. Men åh vilken sööööötiz! <3

    Jessi

    SvaraRadera