onsdag 10 mars 2010

Glass och hundspyor

Det är eftermiddag, och jag är trött som vanligt! Och sugen på GLASS! Jag har redan ätit en Nogger idag men är fortfarande sugen, blir tokig! Igår åt jag glass flera gånger gaaaaaah! Imorse fick jag besök av Johanna igen och efter det kom mamma och hämtade mig så åt vi lunch på Hammarns vägkrog, gott gott. Efter det följde jag med hem till mamma och hjälpte henne att garnera en smörgåstårta hon skulle bjuda på på bridgen hos Daisy. Jag glömde såklart att ta en bild på smörgåstårtan som blev så fin så, typiskt! Sen jag kom hem har jag i alla fall hunnit med att städa en hel del, skönt. Det blir rätt hårigt överallt med en hund som Tarzan ;)

Jag måste ju bara berätta om kvällen igår! Jag hade kommit hem efter promenad med Nilla och Emanuel, fika hos mormor, glass hos Anita och jag var döhungrig på mat eftersom jag bara ätit glass och några pepparkakor under dagen. Jag kunde inte vänta tills Jimi slutat jobbet så jag började med maten. När det var klart gav jag Tarzan mat först och han var nog lika hungrig som jag för fort gick det! Sen spydde han. 2 gigantiska högar!!! Där försvann min aptit... Tårarna sprutade och jag kände mig helt uppgiven :( Jag var ju tvungen att ta reda på högarna så det inte skulle gå in i parketten. Sen skulle jag ha på lite diskmedel på en trasa och råkade få diskmedel i såret som jag skurit upp på tummen tidigare under dagen, det SVED! Efter det skulle jag hälla över pastan i durkslaget och spillde en del så jag fick kokhett vatten över hela foten. Det var inte min kväll!!! Men som tur var kom Jimi hem sen strax efter och tröstade mig och värmde maten som jag inte hade kunnat äta och sedan fick jag en glass till ;) Sen somnade jag i soffan. Som jag brukar göra om kvällarna numera. Vilken kväll!!! Phuuuu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar