måndag 22 mars 2010

9 veckor

Jag insåg precis att idag är det exakt 9 veckor sedan som vi fick veta att det bor en liten bebbe i min mage. Det var planerat men vi trodde inte att det skulle gå så fort som det gick, men det kan man ju aldrig veta. Jag hade haft lite konstigt ont i magen i drygt en vecka men jag reagerade inte så mkt på det då många i min närmsta omgivning hade värk i magen den veckan. Men min värk gick liksom inte över. Redan då frågade min svärmor mig om jag var gravid eller om jag var sjuk ;) Sen kom då dagen då mensen kanske skulle infinna sig, det var ju lite osäkert eftersom jag hade haft p-stav i nästan 5 år. Men i alla fall så kom den inte! Jimi hade bestämt sig för att köpa ett gravtest åt mig på tisdagen för då skulle han hinna, jag vågade inte själv ;) Men sen kom då måndagen i alla fall och jag och Nilla diskuterade det hela och tillslut gick hon in och köpte testet åt mig. Jag kunde inte hålla mig till dagen efter så direkt när jag kom hem gjorde jag testet och det visade ett starkt plus på direkten. Skakande, lycklig och halvt gråtandes ringde jag Nilla och frågade vad jag skulle göra nu, jag fattade liksom inte att det var sant! Jag åkte hem till henne i alla fall och hon plockade fram några av Emanuels allra minsta kläder. Vi gjorde ett fint paket och la gravtestet längst upp ;) Jimi fick ett sms om att han skulle få en överraskning när han slutade jobbet så det var viktigt att han skyndade sig hem. Svaret jag fick var "Har du kissat på stickan?". Han var ju redan så säker på att jag var gravid... När han sedan äntligen kom hem fick han sitt lilla paket och gissa om det var den finaste presenten han någonsin har fått??? *L* Jag kan inte förstå att det redan har gått 9 veckor sedan den dagen... det är bara att hoppas att tiden fortsätter att gå lika fort så vi snart har vår alldeles egna lilla bebbe här. Det ska bli såååå mysigt!!! Måtte det bli slutet av september snart!!!

Puss på er!

5 kommentarer:

  1. Jasså. Du tycker att jag ska göra det=)
    Läser man vanlig matte eller? Stod 30 poäng matematik. Uhh kan verkligen inte med matte!

    Vilket sött inlägg du skrev här. =)
    Ser fram emot den dagen jag och min karl bestämmer oss för att bilda familj:)
    Kram/A

    SvaraRadera
  2. E så glad för er skull, ni kommer bli helt sjukt underbara föräldrar =) å så längtar ja tills jag får komma å snooza bebis..

    SvaraRadera
  3. Jag ska in till Karlstad någon dag och höra hur kurserna ser ut. Förhoppningsvis blir man liter mer uppdaterad då för är det nånting jag verkligen inte kan så är det matten så jag har ingen lust att få en tenta med massa svåra tal(eller hur det där nu ser ut) :)

    Men du... Kan vi inte ses nån dag??? Har vi sagt länge... Kraaam/A

    SvaraRadera
  4. Ja då kan det ju vara lite svårt för dig att veta.. Kanske bättre att ta det på en helg då?:)
    Jag går till halv 3 varje dag..
    Kram/A

    SvaraRadera
  5. Såklart så funkar det inte för mig.. ahhhh..:)
    Ska på 25 års fest då.
    Men som du skrev. Hör av dig någon dag så får vi se då. En kort promenad eller vad som helst!=)kramar/A

    SvaraRadera