söndag 28 mars 2010

100 dagar

Idag har jag varit gravid i 100 dagar, jisses! "Bara" 180 kvar ;)
Nu känner jag verkligen hur magen börjar växa så smått hihi :)

Igår var det en hyffsat lugn dag, Jimi jobbade så jag blev mamma till Filipstad på förmiddagen. Jag kom hem med nya Tretorn stövlar :) Hihi, såååå behövligt i detta väder! Eftermiddagen spenderades hemma för mig själv, skönt. Sen dök det in ett sms från Jessica med en förfrågan om vi ville komma ut efter att Jimi slutat och det ville vi ju :) Det blev ganska sent men det var trevligt som alltid, vi fick köra hem Nilla där mitt i natta också ;) Snacka om att Jimi var seg imorse haha...skönt att han har kort dag idag så nu kommer han snart hem :)

Jag har roat mig med att titta på filmen Brothers och ojoj vilken bra film! Tårarna rann ett antal gånger. Helt en film i min smak även om slutet hade kunnat vara bättre....

Soldaten Sam lämnar frun Grace och deras barn för ett uppdrag i Afghanistan. Under tiden flyttar hans strulige lillebror Tommy, som just kommit ut från fängelset, in hos familjen. Snart befaras Sam ha omkommit i strid och i hans frånvaro uppstår en oväntad romans mellan Tommy och Grace. Men en dag kommer Sam hem...

 Baserad på Susanne Biers hyllade biosuccé Bröder.

1 kommentar: