lördag 16 januari 2010

Änglavakt

Har man upplevt saker som gått bra men som kunde gått riktigt illa så tror jag på den så kallade änglavakten. Det var det min mamma och moster hade igår kväll. På väg hem från Filipstad var det en kvinna som påbörjade en omkörning av dem. Helt plötsligt dyker det upp en älg som den kvinnan kör på baktill, eftersom hon då var ungefär jämsides med min mamma och moster tumlar älgen omkring på vägen och brakar in i sidan på dem så de tar den värsta smällen. Mamma ringer mig, är i upplösningstillstånd och skriker i princip: Vi har kört på en älg, bilen är skrot men vi är okej! Jag och min svärmor åker dit. Jag tror att jag ska mötas av synen av en död älg som ligger på huven och hela bilen är mos ungefär. Detta menar jag alltså är änglavakt, den träffade "bara" sidan av bilen och min mamma och moster har inga mer skador än chocken som så klart är minst lika jobbig den. Hade det nu varit så att kvinnan innan inte hade nuddat älgen hade de troligtvis haft den på huven/genom framrutan, den dök ju upp från "ingenstans". På väg dit satt hjärtat i halsgropen på mig. Jag föreställde mig det värsta scenariot och tänkte på hur jag skulle ha reagerat om det varit värre. Jag vet att man inte ska tänka så men det är oundvikligt. Speciellt eftersom det inte är längesedan som jag förlorade min pappa, jag skulle nog inte klara att förlora min mamma också. Då skulle de ha blivit tvungna att låsa in mig någonstans tror jag... Mamma mår väldigt dåligt just nu, hon har nyligen köpt bilen och det är den som har gjort att hennes liv sett lite lite ljusare ut på sista tiden. Hon har varit stolt, stolt över att ha något eget och ja, den har fått henne att må bra. Jag är bara tacksam över att det gick så bra med dem som det gick, bilar finns det fler av och dessutom verkar det som om att skadorna går att reparera. Det sista jag vill säga denna gång är att ta vara på era föräldrar och nära och kära, visa dem uppskattning och ge dem en extra kram då och då. Man vet aldrig vad ödet bär med sig och vad som kan hända från dag till dag!

KRAM PÅ ER!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Va e de för köksbord? Bild? =)

    Maila mig isf... stellaheiskanen@hotmail.com
    Hoppas allt e bra med dig.

    Kram Kattis

    SvaraRadera