torsdag 10 december 2009

Julklappsinslagning

Hmm... idag har det varit en bra dag på jobbet. Det har pysslats med lite av varje och granen är nu framme. På måndag eftermiddag ska vi ha luciafirande på min avdelning, ska bli myyyysigt! När vi sjungt klart ska barnen ge sina föräldrar julklapparna som de själva gjort (hand och fotavtryck på en stor tavla, egengjord ram är det också) och ett fint julkort som de ritat, inuti finns en dikt som jag har hittat och skrivit in... lägger in den längst ner i blogginlägget. Jag gillar den skarpt, lite tänkvärd... sen blir det självklart fika och frivilligt julpyssel :D

När jag slutade idag tog jag mig en vända på Marieberg igen. Bytte en t-shirt som Jimi köpte igår som var för liten, han orkar typ aldrig prova. Jag köpte några fler julklappar... men nu får det tamejfan räcka!!! Hahaha! Men det är ju såååå roligt! Och Jimi tycker om att få många paket... men mitt problem är ju att han fyller 30 i början av januari... hmm... fast iofs vet jag vad han önskar sig ;) men nåt mer borde han få...

Så alltså har jag ägnat mig åt julklappsinslagning en bra stund nu ikväll. Jag brukar tycka att det är skoj men inte ikväll, jag hittade inte snöret!!!!!! Har letat överallt minst 3 ggr!!! Så inte är jag färdig heller... *suck*...det löser sig...

Hmm... jobb till 16.00 imorgon sen HELG!!!! Det blir fredagsmys i Hammarn med Jessica, Putte och Engla! Idolfinal och pizza om jag inte minns fel?! Längtar iaf! Ska bli skönt att ventilera lite... brukar kunna bli en hel del, såååå mysigt att vara där :D

På lördag far vi till Ekshärad för att gratta Jimis bror som fyllde 50 i veckan :) Ska bli trevligt med en liten roadtrip ;)

Sen vet jag inte så mkt mer.... vi pratade om att göra lite mer julgodis tillsammans på söndag och slå in ännu fler paket, huuu... vore skönt att bara vara hemma iaf, vi har ju en del att planera ;)

Nej nu lägger jag in dikten och avslutar för ikväll!

Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.

Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.

Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.

Tala om att jag duger just precis som jag är
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.

Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar