söndag 8 november 2009

Pysselsöndag

Jepp blev en pysselsöndag också ;) Jag har rivit lite tapeter och målat fönster och lister osv...Skönt att det är igång nu! Imorgon ska Jimi greja lite så kommer han till mig i Örebro tills jag slutar jobbet så ska vi åka och köpa dörr och dörrlist. Hoppas nu på tapetsering till nästa helg. Beror alldeles på hur det går med väggarna men vi håller tummarna såklart ;)

Igår kväll tog jag ett par öl med svärmor och sedan kom Jimi och fortsatte lördagsmyset med oss och Lukas med såklart :) När vi kom hem sen kröp vi ner i sängen och tog ett avsnitt Sopranos :)

Idag är det farsdag... Häromdagen blev jag så påmind när jag fick ett sms från Halebop om att man skulle ringa billigare och att man inte fick glömma sin pappa... Överallt ser man farsdagpresenter, reklam osv... Det känns jobbigt!!! Nu är det snart 3 månader sedan :(

Ni som har era pappor kvar (och mammor med för den delen), ta vara på den tiden ni har tillsammans, det kan komma oväntat och gå fort :( Bråka inte utan var glada för att ni faktiskt har varandra, skratta tillsammans, gör något kul, umgås, prata med varandra, tala om för er pappa hur mycket ni älskar honom. Bara en liten påminnelse... Idag har jag kännt mig fruktansvärt ensam ;( Även om jag inte är det är det någon som fattades idag och alla andra dagar med...

Idag har jag hedrat min pappa, jag tände ett ljus på hans grav (vilket jag gör varje helg), jag var ensam där en stund och berättade för honom hur älskad och saknad han är... jag vet att han vet... dessutom har jag idag haft på mig ett par strumpor som det står världens bästa pappa på, de fick min pappa av mig på farsdag för ett par år sedan... löjligt kanske ni tycker men så är det! Jag hade världens bästa pappa och det är han fortfarande och det kommer han alltid att vara för han finns alltid med mig.

Idag hade jag kunnat göra vad som helst för att få se ditt leende och ge dig en kram......

3 kommentarer:

  1. Kraaam till dig MARIA.. :)/Ann-Sofie

    SvaraRadera
  2. jag är helt övertygad om att de är med oss, dom som har gått bort!!!!!!!!!!!!!/pilli

    SvaraRadera