måndag 12 oktober 2009

Bilkö

Idag blev jag fast i en bilkö på väg till lägenheten efter jobbet. Uuuusch! Det var en lastbil och personbil som kolliderat på något vis. Jag satt nog fast i drygt en halvtimme. Förstår mig inte på människor som lämnar bilkön, alltså vänder och byter färdriktning. Är inte det liiiiite riskabelt? Det kan ju hända olyckor då med!! Är vi så stressade i dagens samhälle? Svaret är nog dessvärre JA! Och inte är jag bättre själv på den fronten men inte fan lämnar jag bilkön inte! Haha!

Helgen annars har varit LUGN, rätt så! Det har varit skönt. I fredags var vi hos svärmor och åt mat och sen ville Lukas att vi skulle stanna på fredagsmys så det gjorde vi. Liv var ju också hemma och Pilla var där :)

På lördagen kom Micke för vi skulle rensa lite i huset så det roade vi oss med hela dagen, helt slut efter det faktiskt :( Det var både jobbigt och roligt! Så på kvällen blev det inga större utsvävningar.... vi var hemma och mös framför brasan :) Jimi lagade till ytterfilé, egen rödvinssås och bulgur blandat med fetaost. Riktigt mumsigt ;) Sen gick det åt nästan två vinflaskor. Såååå mysigt iaf :) Den kvällen uppskattades verkligen :D

Igår så gjorde vi inget speciellt. Jimi var iväg på jaktmöte så jag lagade till en tacogratäng när han var borta och sen blev det tidigt i säng eftersom jakten började imorse och jag skulle börja jobba tidigt.

Nu är jag apkall och ska nog ta och unna mig ett bad innan kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar