onsdag 14 oktober 2009

Onsdag

Ojsan var på g att skriva torsdag som rubrik...önsketänkande skulle jag tro ;) Men helst vill jag ju ha FREDAG!

Just nu är det lite smått rörigt på jobbet...vikarier som kommer och går typ... Men det är ju förkylningstider så. Men det innebär att vi andra sliter dubbelt upp, mer eller mindre.

Jag lyckades i alla fall komma undan en stund idag när jag tog med mina citronfjärilar (de största barnen) till grannförskolan, Trollsländan, för att leka en stund. Där jobbar också min föredetta arbetskamrat Mia, en käck 4barns mamma som jag var riktigt tight med ett tag. Vi var ute i svängarna en del innan jag träffade Jimi och började vara i Hfs varje helg. Nåja, det var alltså trevligt att komm från gården en stund och samtidigt få en chans att snacka lite strunt med Mia ;)

Efter jobbet tog jag mig rundan runt Varbergaskogen, en promenad på drygt 50 min. Det var riktigt skönt!!!!!!!

Och inte har Jimi skjutit någon älg än heller. Han har varken hört eller sett något...hahaha... Men han skickar mms och lurar mig! Jag tror ju direkt att han skjutit något! Idag fick jag denna fiiiiina bild på världens gosigaste Tarzan!!!




Ja...gosigare och snällare vovve får man leta efter <3
Jag tycker nästan att det är hemskt att se honom på måndagsmorgnarna när jag går upp och ränner halva huset runt och gör mig klar. Det är som om han förstår att vi inte kommer ses på några dagar. Då kommer den allra sorgsnaste blicken fram :( Men vilken lycka det är när jag kommer istället! Jag får knappt gå förbi honom och in till Jimi, han blir heltokig hihi! Och är jag redan inne nånstans och väntar när de kommer hem flyger han nästan på mig och slickar mig i ansiktet och viftar på svansen. Jag som inte är uppväxt med hund har ju aldrig upplevt detta förut men jag vill inte vara utan det, nu förstår jag varför man säger att hunden är en människas bästa vän!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar