söndag 8 april 2012

Påskdagen

Påskdagen idag och Jimi jobbar heeeeela dagen, usch, fy och blä på det! Men egentligen gör det inte såååå mycket. Jag och Mollie får besök av ett gäng mammor och barn, jag har ingen riktig koll på hur många vi blir men det är inte så noga, finns det hjärterum finns det stjärterum! Det är alltid trevligt med huset fullt i härliga människor. Så vår eftermiddag kommer gå undan! Vi har hunnit städa lite, baka och varit ute på gården och lekt.

I fredags var det fullt upp, först kom bror med familj på besök och de avlöstes av Jonny, Annelie och Evelina. Mollie var helnöjd med all uppmärksamhet såklart. På kvällen var vi i hos familjen Bark och grillade och snackade om allt mellan himmel och jord typ och det blev såklart senare än vad jag föreställt mig, men har man trevligt så har man :) Igår på självaste påskafton jobbade Jimi men överraskade mig med att komma hem redan vid 1 (med 20 fina fina tulpaner och ett brett leende på läpparna). Strax därefter dök kusin Rickard och hans gravida fästmö in på ett minst sagt oväntat besök! Vet inte när vi sågs senast!!! Mollie var inte det minsta blyg trots att hon var nyvaken och skulle till Rickards famn på direkten :) Deras besök gjorde hela min påskafton måste jag säga!!! Efter att de åkt var det dags för Mollie att vara påskkärring och åka runt och dela ut sina vackra påskbrev ;) Kvällen tillbringade vi i hemmets lugna vrå... :)

Det var det det!
Imorgon är vi lediga tillsammans och det blir nog inte större utsvävningar!

Hoppas ni alla har haft/har en fin påsk med era nära och kära!

2 kommentarer: