onsdag 18 januari 2012

Turmånad?!

Undrans om januari kan vara en turmånad för mig?

För 2 år sedan plussade jag på stickan ;)
För 1 år sedan blev jag Jimis fästmö <3
Några dagar därefter fick jag vikariatet på världens bästa Kastanjen!!!
Och igår blev jag erbjuden ett vikariat i Karlskoga och idag tackade jag JA till det!

Det är säkert en massa annat bra som hänt i januari för mig, jag är helt övertygad!!

Ja så är det, anledningen till att bloggen legat lite på is är att jag sedan måndag förra veckan gått på helspänn och haft konstant ont i magen över vad de tyckte om mig på intervjun och om jag skulle få jobbet eller inte. Blogglusten fanns inte alls där. Men nu är det klappat och klart, till veckan avslutar jag min föräldraledighet (med tårar i ögonen förmodligen) och ser fram mot ett nytt kapitel i livet. Det är nu Jimis tur att vara hemma en kort stund innan det är dags för inskolning på Lilla Pyret! Som han har längtat!!! Vikariatet varar till slutet av juni och det är bättre än inget. I dagens läge får man vara glad över att få nåt överhuvudtaget! Vi får väl se hur det går med pendlingen, men jag har i princip pendlat hela mitt vuxna liv...gymnasiet i Karlskoga, universitetet i Örebro, jobbet i Hidinge, kärleken i Hällefors...Det blir nog bra det här :)

Kan tillägga att före jul blev jag erbjuden en tjänst i Lindesberg, när jag sökte kändes det alla tiders men inte när jag blev erbjuden det. Här hemma kom vi ganska snabbt fram till att de tiderna inte alls skulle funka för oss. De öppnade så tidigt att jag skulle vara tvungen att åka senast 4 på morgnarna ibland och komma hem 8-halv9 ibland. Och med Jimis schema blev det en dålig kombo! Det här blir nog bättre och avståndet är inte alls lika långt. Fram till sommaren kan nog vem som helst härda ut! Nu hoppas jag bara på att jag ska trivas med mitt nya jobb och mina nya kollegor. Barnen trivs jag alltid med!!

Nu ska här njutas av de sista dagarna hemma med världens goaste unge!!!!

3 kommentarer: