tisdag 27 december 2011

Julen 2011

Så var den då över för denna gång. Alldeles på tok för snabbt gick det också. På juldagskvällen tänkte jag bara jaha och nu då? Det hade känts lite bättre om Jimi varit lite mer ledig men icke, igår på annandagens morgon drog det igång igen. Lite för sent kom vi på att han ju faktiskt hade kunnat ta semester iaf nån dag. Men men...vi sparar det till 11:e februari istället :)

Uppesitterkvällen var precis lika mysig som den brukar vara i sällskap med Anna, Markus och Emma. Maten smakade ljuvligt, precis allt! Och smakerna gifte sig verkligen! Julaftonsmorgonen innebar en massa mys i sängen, hela familj, och de första paketen delades ut :) I långsam takt gjorde vi oss klara för avfärd till Örebro. Där bjöds det på riktigt god julmat och Petras fantastiskt goda knäckebröd som jag ska provgöra någon dag. Maximus bara väntade och väntade på tomten och tillslut kom han (hon). Mollie var inte det minsta blyg, som vanligt alltså... Hon var faktiskt mer intresserad av att öppna paketen än vad jag trodde, hon satt i mitt knä hela tiden. Fram emot kvällningen åkte vi hem och gjorde ett litet snabbt stopp på Häggvägen innan vi tog kvällen hemma. Jag och Jimi bytte klappar i lugnan ro och åt några skinkmackor och hade soffmys... :)

Juldagseftermiddagen och kvällen tillbringades hos svärmor med god mat och tomtebesök och julklappsutdelning. Lugnt och skönt!

Jimi träffade rätt med varenda julklapp! Och det tror jag att jag gjorde också ;)
Mollie har numera saker högt och lågt, nejdå, nu överdrev jag...men hon behöver inga leksaker på ett tag iaf :) Favoriten hittills är nog dockvagnen och dockorna...

Igår hade jag Sandra, Elly, Annsso, Jennifer, Bianca och Jensen här. Och 2 bebisar som bor i sina mammors magar! Mycket trevligt även om det bara blev en kort stund :)

Bilder får ni se någon annan dag...Har ingen större lust att krångla med det nu ;)

Hoppas att ni också haft en mysig jul med god mat och fina klappar!

1 kommentar:

  1. det var så trevligt så:)synd det blev så kort,men vi tar igen det till helgen=)Stor kram!

    SvaraRadera