tisdag 15 november 2011

Tjohej!

Då var det dags igen då...

Jimi är inne på sin supertråkiga jobbvecka då han jobbar sent och länge måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag! Då gäller det att sysselsätta sig...igår hängde vi med på en tripp till Örebro... jag shoppade i princip inget men skulle heller inget ha förutom lite småplock och en liten grej till Jimi. Dagen gick fort och så även denna! Idag hämtade vi Englis på Pyret och umgicks med henne, hennes mamma och hennes lillebror hela eftermiddagen. Mollie är smått förtjust i lille Emil, men vem kan motstå de ögonen ;) Nu puttrar den blivande kalopsen på spisen, ska bli gottigt det. Imorgon ska vi njuta av att ha Jimi hemma hela dagen! På torsdag ska jag jobba ett par timmar och sedan får helgen mer än gärna gå undan för min del iaf ;)

I söndags var det fars dag och jag tog tillfället i akt att bjuda pappan i familjen på lite god mat. Det blev pepparbiff, potatisgratäng, sallad, bea och halloumi. Till efterrätt blev det gino med vaniljglass. Jag slet i köket kändes det som, och mätta blev vi!!

Nu ska jag kolla till köttet och gosa med en trött Mollie som snart ska nattas :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet om lille Emil!
    Hans ögon är magiska så även hans leende!

    Så kul och ha er här!

    SvaraRadera
  2. Ja livet är allt bra underbart, men ibland måste man tänka efter innan man kommer på det..

    Tack för de uppmuntade orden :)

    Kramar!

    SvaraRadera