torsdag 24 november 2011

Oflyt

Idag har jag haft lite smått oflyt... Jag och Mollie började vår dag med ett besök i Kröken hos Nilla och Emanuel :) Eftersom vi inte skulle bli så länge och Mollie redan hade bajjat lämnades skötväskan hemma. Självklart skiter ungen! Det hör till ovanligheterna att det sker fler än en gång om dagen. Som tur var hade jag vagnen i bilen och däri fanns en blöja. Vad lär vi oss av detta? Ta antingen med skötväskan eller ha några extrablöjor i bilen/fickan kanske ;) Nåja, vi hade iaf en trevlig förmiddag och dockorna som Mollie fick har hon lekt med hela dagen här hemma.

Efter lunch och sovning kom mamma förbi, vi åkte till affären för att jag skulle handla till lite bakning. Först blev det ett stopp på Callej då Mollie igår lekt tut tut med min näsa och lyckats pilla ur min näspiercing och orutinerad som jag är har jag inget extra hemma. Att den var borta upptäckte jag först drygt en timme senare, lycka till att hitta den då. Jag handlade ett nytt och fortsatte till affären, hela tiden med tanken om att jag skulle ha saffran i kassan. Jo tjena när jag kom till bilen kom jag på att jag glömt det ändå! Snabbt in på Pekås för att slippa den långa kön som hade varit på Ica. Sedan åkte vi till pappa och tände ljus och sedan hem. Jag gick in, plockade ur varorna och ser att jästen måste ha glömts på bandet!!! Så det blev en tur till lillica innan bakandet kunde inledas...Men men lussekatterna är klara, något stora men ack så goda!!!

Och det där jädrans piercingsmycket...himla mycket jobb för att få dit det...men med en nål och lite jävlar anamma fick jag tillslut igenom det!!!

Nu är gubben hemma och lillan ska läggas omgående sen är det kvällen och helgen hos familjen Fiedler/Hansson :)

2 kommentarer:

  1. Skulle aldrig våga åka utan blöjor med lille Empo...=)
    Det är då det händer,
    kissar igenom, bajsar extra mycket eller något annat =)

    Kul att det blev lyckade katter... =)

    SvaraRadera
  2. Tack:) ja jag kan tänka mig det är lättare att fota i bebis stadiet:) tog jättemånga och hade svårt att bestämma vilket som skulle bli julkort!

    Mysigt och gott med lussebullar! Mums!

    SvaraRadera