tisdag 26 juli 2011

Stockholmshelgen

Nu har vi landat hemma lite och orken finns att skriva ett inlägg...
Stockholmshelgen kunde inte ha börjat bättre. Efter en kort promenad från centralen kom vi till vårt hotell precis bredvid Hötorget och fick veta att det blivit någon form av dubbelbokning så de undrade om vi kunde tänka oss att byta till ett annat hotell 200 meter bort (vi hade kikat på det innan så vi hade lite koll). Jimi sa då till dem att då ska det allt vara ett bra rum. Och jo det skulle vara samma standard och större frukostbuffé och på det hotellet skulle det finnas en bar. Så visst vi knatade de 200 metrarna och fick då veta att vi skulle få sviten! Snacka om att bli smått förvånade över det! Sviten hette Ragnar och det fanns en speciell "vägbeskrivning" till just vårt rum. Det var superfint och där mådde vi urbra där vi knatade omkring i våra morgonrockar på förmiddagarna :)

Efter att ha installerat oss tog vi oss en rundtur i city och sedan efter fix osv gick vi mot Östermalmstorg där vi mötte upp Monica och Micke. Vi åt och drack riktigt gott på Texas Longhorn och hamnade senare på kvällen på söder. På lördagen blev det en härlig promenad mot Gröna Lund, vi hade ett antal dryckespauser efter vägen så det tog sin tid ;) På Gröna Lund stannade vi nästan till stängningsdags. Vi kikade lite på Sommarkrysset och körde femkamp! Superskoj! Jimi vann det hela och även 2 "Voodoo dolls" till Mollie. Lustiga huset besöktes 2 gånger... ;) Sedan blev det en promenad till Stureplan. På söndagen blev det en lugn förmiddag innan det var dags för utcheckning :( Tiden innan tåget skulle rulla hemöver tillbringades i city med Monica och Micke såklart :) Tusen tack till dem som gjorde helgen extra tipp topp!

Under helgen lyckades vi fynda på Polarn o Pyret till skruttan och jag hann kika in HM:s höstutbud på barnkläder så nu vet jag vad som är värt att beställa och inte! Maria Montazami delade vi visst hotell med (eller så var hon där för en intervju eller liknande). När vi stod utanför kom hon iaf ut från hotellet tillsammans med två fotografer. Hon var urtjusig!!!!! Och lång som jag vet inte vad! Väldigt roligt att ha fått se henne iaf :)

På söndagskvällen var det iaf riktigt skönt att komma hem till Mollie som mamma lyckades hålla vaken! De stod i köksfönstret när vi kom hem! Mollie var helt överlycklig när hon fick syn på oss och det var vi med när vi såg henne!!!! Saknade henne massor när vi var borta!!! Men det var grymt skönt att bara vara vi utan barn!








5 kommentarer:

  1. Anledningen till att jag inte ville köpa kläder till lillen är för att jag egentligen inte vet hur det står till där inne. Men å andra sidan har jag ju kvar kläderna till en annan gång isåfall:)
    Trevligt ni haft det i Stockholm=) Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni har haft en toppenhelg!! =))

    SvaraRadera
  3. Aha 2 ggr på Lustiga Huset, inte hade DU väl kort kort Maria ;)

    SvaraRadera
  4. Skulle precis skriva min kommentar när jag ser att Jessica skrivit precis samma sak! Kändes dumt att skicka ett likadant så jag skriver istället att jag kan bara hålla med henne :)

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder=) ni verkar ha haft det toppen:))

    o jag tycker dte är konstigt att folk har synpunkter på det där med vad ni låter mollie dricka o inte.tycker ni har en sund inställning!och det är ju trots allt NI som vet vad som är bäst för ert barn!;)jag antar att som förälder får man stå på sig en hel del!KRAAAM

    SvaraRadera