torsdag 21 juli 2011

Måla måla måla...

Hujedamej vad mycket målande det blivit de senaste dagarna, men fint blir det! Vi håller på att göra iordning Mollies rum. Fondväggen som numera är grå fick vi måla 5 gånger innan det blev bra!!! Vit och svart tapet under och vi använde Rustafärg...Men nu så! Igår var vi och köpte färgen till resten av rummet, den vi hade bestämt oss för gick inte att blanda (?!) så det blev något liknande, mer lilarosa än vad som var tänkt men det blir bra. Just nu är 2 av 3 väggar hela klara, jag har lite beslutsångest över den sista. Ska den också bli grå eller blir den lilarosa?! Just nu är vi inne på att måla den lilarosa och se hur det blir, skiter det sig är det bara vi gör om och gör rätt ;) Det ordnar sig alltid! Dessvärre går det inte att beställa väggdekoren som vi ska ha (på den grå väggen) fören tidigast nästa vecka *grr*. Så vår tripp för inhandling av grejer får vänta lite till...

I övrigt rullar semestern på finfint! I måndags (första dagen) kom vi ur myskläderna vid 2 tiden (gick upp på riktigt 11.30). I tisdags blev det grillning hos familjen Bark dit även Jessica, Peter och Elias kom, SUPERTREVLIGT! Igår hälsade vi på familjen Molander/Nurmela så lilla Adam fick äntligen sina födelsedagspresenter :)

Idag ska jag och Mollie på kalas hos Elly som har fyllt 1 år :D Jimi tar sig en tur till golfbanan då :) Sedan ska det städas och packas (hatar att packa). Imorgon bitti kommer mamma hit och tar Mollie och jag och Jimi åker till Örebro och sätter oss på tåget mot huvudstaden där vi ska spendera helgen!!! Det ska bli himla skönt att åka bort och bara vara, vi kommer även umgås en del med Monika och Micke (Jimis syster) när vi är där men vi ska sova på hotell mitt i smeten ;) Herregud vad jag kommer längta ihjäl mig efter min lilla prinsessa!!! Men det får lov att gå!!! Hon har det bra med sin mormor och farmor medan vi är borta.

Slänger in en liten bild av fonden och det andra. Svårt att få bra bild, färgerna stämmer inte riktigt! Ni ska även få se väggdekoren som vi ska beställa :)

PS. GRATTIS NOAH på 1ÅRS DAGEN!!!! DS.


3 kommentarer:

  1. Det blir jättefint!!! Tack för tipset om pås-kopiorna! Hade jag ingen aning om men nu kommer jag spara några slantar!!! Hoppas det blir träff snart! Ha det så trevligt i stockholm! Man blir nog e bättre morsa av att komma iväg och få tänka lite på sig själv även om man känner sig som en skurk som sviker sitt barn =) /Pilli

    SvaraRadera
  2. Vi körde också med rusta färg och jävlar vad dåligt det täckte! Fick också köra flera lager:) det kommer bli så fint och dom där walliesarna var ju grymt söta!! Älskar ugglor:) ni får ha det så himla bra i Stockholm och njuta av att bara vara ni:) mollie är kvar när ni kommer hem med världens största leende och kastar sig i eran famn:) kram Jennifer och bebis i magen!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Skulle du kanske vilja skriva och lägga upp bilder om ditt målningsprojekt på ett byggforum jag jobbar på? Det vore riktigt skoj. Kan erbjuda en liten morot.

    Hör av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
    helgibyggla@gmail.com

    Vänliga hälsningar
    Helgi

    SvaraRadera