måndag 6 december 2010

Måndag igen

Ny vecka...känns verkligen inte som det, beror säkert på att Jimi jobbat hela helgen. Men när han slutar kl 18.00 så är han ledig i 2 hela dagar. Det ska bli grymt skönt! Inatt har jag sovit helt underbart! Själv tycker jag att jag får sova riktigt bra jämt men inatt bestämde sig visst Mollie för att sova extra länge innan det var dags för mat, det gör inte mig något. På förmiddagen var vi till Bvc på besök igen. Skruttan väger nu 4330 gram och är 58 cm lång. Shit vad hon växer på längden! 9 cm på 2 månader. Det måste ju vara ganska så bra iaf ;)

Vi hade även ett litet hälsosamtal. Personligen kan jag tycka att man borde ha det tidigare... Min erfarenhet är iaf att så fort Mollie var född så slutade de ha koll på mitt välmående på BB, det var ingen som frågade hur jag mådde dagen/dagarna efter och blodtrycket var det ingen ordning på när det togs. Innan var de punktliga med att göra det var fjärde timme. Men det är som det är. Jag får väl istället vara glad över att jag mått bra i princip hela tiden då! Det var ju jobbigt med amningen ett tag och då mådde jag riktigt piss och fick för mig att Mollie inte ens tyckte om mig :( Sen trappade jag ner mer och mer med amningen för att helt sluta förra veckan. Det gick verkligen inte längre. Mollie skrek så fort jag la henne vid bröstet och hon totalvägrade. Men vi hade en dålig start och jag är en ganska orolig människa. Det är som det är. Mollie mår bra och då mår även jag bra!!!

Efter Bvc var de snabbt hem och fixa lunch till mig och mata Mollie. Sen bar det av till Svanvik så att vi kunde få bilen kollad. Under tiden fikade vi hos Trude och hade det allmänt mysigt :) På torsdag blir bilen förhoppningsvis lagad och inte blir det dyrt heller :)

Morgondagen är den enda dagen denna vecka som är oplanerad. Det blir säkert en lugn och trivsam dag eftersom Jimi är ledig!

Igår fick vi besök av Johanna, Claes och Noah! Jag har köpt en takkrona av Johanna! Jag ägde en sån en gång i tiden men sålde den eftersom jag hade för litet kök för den när jag flyttade men nu fick jag alltså chansen att köpa den för en billig peng av Johanna. Jag tvekade inte en sekund. Jag fullkomligt älskar den lampan och har gjort i åratal! Den passar utmärkt i vårt matrum :D

2 kommentarer:

  1. Förstår dig helt att du slutade amma ! Milo vart helt hysterisk vid bröstet med så när han var 7-9 veckor slutade jag för han föredrog flaska ! Nu har ju inte han varit liten hehe med födselvikt på 4410 men han var inte nöjd alls !

    Nova helammade jag till 4 mån, inte en droppe ersättning, och delammade till 8 mån ! Så olika det kan vara !

    Hon är så söt er lilla prinsessa !

    SvaraRadera
  2. Åh sån lampa" vill jag med ha!:)Kom ut nån dag??:) Kram/A

    SvaraRadera