söndag 5 september 2010

Det är söndag...

...och jag ÄLSKAR det! Idag har vi gjort absolut INGENTING, eller jo, vi tog oss en härlig långpromenad i det vackra vädret. Den promenaden gick INTE fort, för det pallar inte mina fogar eller min rygg längre. Men det var så SKÖNT att strosa omkring och prata gamla minnen från när vi var små. Just nu är Jimi till affären en snabbis, vi lär ju ha halloumi till söndagsfilén vi tänkte avnjuta ikväll ;) Vi är ganska duktiga på att ordna till fina söndagsmiddagar nuförtiden :)

I övrigt har helgen varit lugn och skön vilket jag behövt med tanke på att jag inte varit på topp i ett par dagar nu. Det beror säkert på att bebis trycker på lite överallt och det är ju faktiskt bara 27 dagar kvar nu. Igår pysslade vi hemma i trädgården med lite undanstädning av möbler, rensning av rabatter, uppbinding av rosenbuske och ja lite sånt därt. Kvällen skulle vi spendera hemma men vi besökte familjen Nordquist istället, jättetrevligt som alltid! Men vi kom iaf hem tidigt!

Imorgon ska vi köpa lister och måla dem så det blir klart någongång och jag ska väl ringa BM och be henne kolla upp mitt blodtryck, tror att det fortsatt spöka men är inte säker. Bättre att kolla en gång för mycket än att ignorera. Blev väl smått orolig igår när jag inte kunde läsa text ordentligt utan det bara flimrade, så ja det ska göras så får vi se om hon har något vettigt att säga om saken. Nej nu kommer karln hem igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar