måndag 27 september 2010

Bedömning igen

Imorse drog vi in till USÖ på bedömning igen. Blodtrycket var på gränsen och det var en etta på stickan, ingen solklar men mer en etta än en nolla. CTG:t tog en timme (!!!), bebisen sov, mamman höll på att somna men lyckades hålla sig vaken pga obekväm brits, pappan hittade en FASSbok och försökte peppa bebisen till att vakna...efter en stund fick jag ett glas saft för att få fart på lill*n, den saften måste tamejfan ha varit helt outspädd, sååå vidrigt, fick halsbränna efter första klunken, men bebisen vaknade iaf och CTG:n fick det den ville ha! Sedan fick vi vänta en stund till (och vi hann se samma nyheter för fjärde gången!!!). Läkaren gjorde en gynundersökning (hua) och konstaterade att jag är halvmogen. Hon sa att det inte är bra att gå över tiden med mina symptom. Det är heller inte så bra att bli igångsatt med min sjukdom. Det bästa är alltid att det startar av sig självt. MEN när man fattar beslut om att sätta i gång en förlossning görs det för att fördelarna ändå överväger nackdelarna. Så vi ska in på fredag på en ny bedömning (om inte BM skickar in mig redan på onsdag) och det lät mer eller mindre som om att jag blir igångsatt då. Är det det bästa för bebisen är det så. Jag känner mig lite kluven men det ordnar sig nog :) Spännande tider nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar