onsdag 7 juli 2010

En till överraskning!

Överraskningen som Jimi gav mig på torsdagen var inte den enda överraskningen som helgen bjöd på. Jag anade INGENTING av vad som komma skulle. Fredagskvällen var hur mysig som helst med Anna, Markus och lilla Emma. Vi kom i säng tidigt och sov läääänge på lördagen. Jimi verkade allmänt stressad och hade fått för sig att systembolaget helt plötsligt hade börjat stänga klockan 12 på lördagar. Jag var övertygad om att så inte var fallet men jag skyndade mig väl med duschning osv. Sen att han helt plötsligt ville titta på en massa bilar på nostalgidagarna, det verkade ju också hur konstigt som helst, men jag fann mig i det. Jag härdade väl ut där i värmen även fastän jag inte mådde så bra men tillslut fick jag nog. När Liv kom och hämtade våra hemnycklar, eftersom hon skulle låna ett koppel (?) bad jag Jimi om att slippa mer plåga på torget så vi åkte hem till svärmor. Vid 2 tiden gav vi upp och åkte hem, Liv kom ju aldrig ändå och vi som bara väntade på att få höra allt om Shanghairesan, men icke! Feze hade tidigare ringt och frågat om Emma kunde ställa sin bil hos oss eftersom hon skulle ut på kvällen, självklart. Men när vi kom hem stod både Jessicas och Nillas bilar på uppfarten, min första tanke var att de lånat parkering eftersom det var fullt överallt neråt byn. Men sen kom Tarzan springandes och vi gick in och jag möttes av ett himla virrvarr av grejer i vardagsrummet och folk som pratade på altanen. Då tänkte jag bara att jaha nu har Liv dragit hem en massa folk till oss! Så jag gick ut på altanen och där sitter Daisy och fotograferar mig. Jag fattade ingenting! Jag kikade ut och där sitter även Liv, Jessica, Nilla, Pia och Pilla. Snacka om att jag då var förvirrad! På bordet stod en stor blöjtårta och en massa andra saker. Då började jag fatta att det var någon slags överraskningsfest. Alla hade samlats för att fira min 25årsdag lite lite i förväg (fyller 18:e augusti) och för att bebisen inte har såååå lång tid kvar att bo i min mage :) Senare kom även Emma och Anna, Johanna kom inte men de har fullt upp hemma och deras bebis kan komma vilken dag som helst nu och Josefin hade inte fått nån kattvakt så hon kunde inte åka från Örebro. I alla fall, till blöjtårtan medföljde en massa bra att ha saker till bebisen, samt att det var 84 blöjor också ;) Inte dumt. Sen fick jag även kläder till bebisen som Liv köpt med från Shanghai, jag fick en bamseblombukett, ett stort inramat jättefint fotografi på pappa (då kom tårarna...), taget på hans 70årsdag, samt ett halsband med inskriptionen Stigbritt såklart ;) Och sen vilken fin eftermiddag och kväll det blev tillsammans med världens underbaraste vänner! Helt otroligt! Och detta hade de planerat i 2 månader och jag hade inte fattat något!!!! Senare på kvällen kom Jimi och Putte hem och sen blev det Krokbornsparken tills stängning. Tack allesammans som gav mig denna dag. Den kommer jag ALDRIG att glömma!!!! Tur att det finns så fina vänner som ni, jag vet inte ens vad jag ska skriva men jag tror att ni fattar hur jag känner ändå. KÄRLEK TILL ER ALLIHOPA!!!!

Slänger in några bilder. Tårtan är "öppnad" på bilden, har inte fått bilderna från Daisy än. Blev inte så jättebra men ni får nöja er ändå :)



















1 kommentar:

  1. Meeen vilken grej, fick rysningar när jag läste! Vilka härliga brudar, å lurig karl du har...;)
    Kraam!

    SvaraRadera