måndag 7 december 2009

Tur i oturen

Återigen måndag och vädret är fortfarande trist.

Nu ska jag berätta om vad som hänt idag...

I fredags lagade ju Jimi och Jonny lite grejer på min bil... när jag åkte till jobbet imorse började det låta dunk dunk dunk typ hela tiden. När jag bromsade drog bilen åt höger, nästan som om jag skulle få sladd hela tiden. Jag stannade självklart och tittade lite, men ingen punka iaf. Åkte i snigelfart till jobbet. Pratade med Jimi och Pernilla på jobbet pratade med sin man Urban. Han trodde att det kunde vara drivknuten och sa att jag egentligen inte borde åka med bilen, total kaos med andra ord! Gaaaaah.... sen fram emot eftermiddagen ringde han upp igen och sa det att om de grejat med bilen och haft bort ett däck kan det vara som så att de inte skruvat dit det ordentligt igen. Jag gick ut och tittade, mycket riktigt! Muttrarna var nästan helt utskruvade på höger bakdäck! Alltså hade jag en jäääävla tur att däcket inte lossnat alls efter vägen! Jag var väl inte så jätteglad på Jimi och Jonny just då men kunde nästan bara skratta åt det i alla fall. Det gick ju bra, inget hände, men rädd var jag! De skäms en aning nu.... men så går det när 2 "gubbar" tillsammans mekar bil... antagligen hade de så mkt att prata om att de glömde bort nåt av det viktigaste.... Jaja...Jimi är iaf jäääävligt glad över att inget hände. Jag kunde alltså ha kört åt skogen!

Jaja hem kom jag iaf... och förhoppningsvis kommer jag hem imorgon med! Då är Jimi och Tarzan här, då ska han få fjäska som tusan för mig ;) hahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar