måndag 30 november 2009

Oooh underbara måndag

...eller inte! Kändes verkligen INTE så när jag skulle gå upp imorse men dagen har varit rätt så bra ändå faktiskt :) På måndagar har man så mkt att prata med sina kollegor om! Och Pernilla jobbar hos oss som vikarie i 2 veckor till, det gillar jag! Hon är stabil och redig! Hon är en sån där människa jag beundrar. Hon har 4 barn i olika åldrar, är i 40 års åldern och skitcool! Vi kan prata om allt och har superkul tillsammans trots åldersskillnaden, iofs har jag aldrig tyckt att ålderskillnad är nåt att bra sig om, kan bero på att det är 15 år mellan mina föräldrar kanske?! Nåja Pernilla är en människa som man inte kan annat än gilla!!!

Förresten idag har jag varit kissnödig konstant! Gått 8 gånger nu tror jag! Det händer ALDRIG annars! Det gör inte ont eller nånting. Har märkt att jag behövt springa upp de senaste nätterna också... någon med erfarenhet av detta kanske?!?!?

Hmm jag har haft en toppenhelg, verkligen! Till exempel så har vi gjort massor hemma! Jimi målade de nya listerna idag och garderoberna en sista gång. Imorgon kommer möblerna!!!! Så allt är klart tills dess! Vi har städat och pysslat med lita av varje. Julen är framplockad kan man säga ;) På kvällen i lördags var vi bjudna till Hammarn. Vi grillade kyckling *mums* och hade en massa gott till :) När vi skulle åka hem höll vi på att få med oss Englisen. Hon vinkade hejdå till mamma och pappa och var på väg ut den lilla rackaren ;) Hade det mysigt som bara den den kvällen iaf, ni är underbara!!! Snart dags för vidare planering inför sommaren och den där senare Göteborgstrippen som jag verkligen ser fram emot!!!!

Mitt humör svänger en del för tillfället...stackars lilla Jimi... men han bara kramar om mig och säger lugna ner dig älskling, jag ordnar det ;) Toppenkarl det där <3

Just... i lördags grejade vi också en massa i huset i Kronhagen. Det är inte kul... visst det är kul att hitta gamla saker men samtidigt är det fruktansvärt jobbigt och psykiskt påfrestande. När vi kom hem forsade tårarna och Jimi fick trösta mig en lång stund... det blir liksom på ett sätt bara mer och mer tydligt att så här är det, verkligheten hinner liksom ikapp... det kanske är detta mina humörsvängningar beror på...

I alla fall så vill jag att DU Jessica ska veta att den där kramen jag fick i lördags var PRECIS vad jag behövde just då!!! Du är en klippa i såna här situationer! <3

Hmm nyss hemkommen...har varit och köpt grejer till min bil. Jimis bror Johnny ska laga den till helgen, det som hinns iaf. Riktigt snällt! Och inget vill han ha för dte heller, så jag har verkligen tur! Men det är självklart att vi hittar på någon överraskning åt honom som tack!!!

Nu blir det slappning!

Tjooo!

2 kommentarer:

  1. jaaaaa vi har det saa gott vill inte aka hem.har tagit en massa bilder sa hall till godo+)

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  2. Men Gumman,
    en KRAM är väl det minsta jag kan dela ut,
    och jag är själv en person som ÄLSKAR kramar,
    en kram som kommer från hjärtat är det BÄSTA man kan få när det känns tungt!

    Blir alldeles rörd av orden Maria...

    MILJONER KRAMAR Jessica

    SvaraRadera