måndag 26 oktober 2009

Ny vecka...

...nya tag, brukar man säga. Det är verkligen INTE så det känns. Vet inte vad det är med mig, hjärnan vill så mycket men kroppen orkar inte. Jag tror att jag har mått såhär sedan jag tog sprutan förra veckan. Eller så är det det himla tråkiga vädret som gör det :( Det är oinspirerande, även för en förskolelärare! I alla fall just nu. Men vet ni vad?! Det kan bara bli bättre ;) Och det blir det, fasiken min livserfarenhet säger mig att det alltid blir bättre, att det alltid löser sig, även om lösningen ibland kan tyckas lååååångt borta så finns den ändå, så det så!

Nog tjatat om det!

Som alltid är det jobbigt att åka från Råvedsvägen när det blir måndag morgon. Men just nu är det inte liiiika jobbigt som det har varit!

Bullarna som jag gjorde i lördags blev INTE bra :( Det kändes så tråkigt. Hela Jimis ansikte log när han kom hem och kände den välbekanta doften ;) Det är iofs nog med lycka för min del. Jag tog ett recept jag hittade på nätet, resultat var att bullarna blev hårda och smaklösa :( Nästa gång blir det mammas recept!

Tänkte bjuda på en bild...den är från igår. Jag satt och testade Lucas lite och fick honom till att skriva mitt namn... sen frågar han hur man stavar till Jimi, men jag fick inte se vad han gjorde. Sen visade han mig ;) Han är väl för gooooo lille Lucas!



Igår hade jag med mig Tarzan hem till Daisy så han skulle få busa lite med Gnaget... det slutade med en rejäl hög med hundskit framför Daisys kylskåp...bara liiiiite pinsamt... En teori är att han på något sätt ändå skulle visa Gnaget att han är större?! eftersom det inte var hans revir?! Ingen aning egentligen, bara en tanke. Men gissa om han skämdes när husse kom hem och jag berättade hela historien, då var inte Tarzan stor inte...och inte gick det att vara arg på honom heller... inte lätt det där...

Tror att jag ska ta mig ett avsnitt True blood nu innan Grannfejden vilket jag måste se eftersom det utspelar sig i mina jobbtrakter och är granne till 2 av mina barn och till min kollega. Haha!

Trevlig kväll till mina rara läsare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar