tisdag 22 september 2009

Tankningsdilemma

Hå och hej.......

Imorse när jag åkte till jobbet tänkte jag tanka men struntade i det då jag tyckte det var viktigare att prata med Johanna i telen, och det var det ;) Johanna har inte velat störa den senaste tiden utan sagt att jag hör av mig när jag orkar så hon blev sååååå glad när jag ringde :D Jag vet ju att hon finns där oavsett hur lång tid det tar, utan att ifrågasätta det. Finns såklart fler som är så! Men vi är barndomskompisar och hon är oerhört viktig för mig, ni andra med såklart!! Gaaaah, tror ni fattar vad jag menar ;) Vi har gått igenom så mycket tillsammans.......

I alla fall... efter vägen såg jag hur bensinnålen sjönk mer och mer och jag tänkte bara att jag INTE kommer att ta mig hem efter jobbet. För er som inte vet har jag drygt 2,5 mil motorväg till mitt jobb ute i Lanna... Så en tjej på jobbet sa att jag skulle tanka i Vintrosa när jag åkte hem för det är närmre dit än till Q-star på vägen mot Karlskoga sen. Så då åkte jag såklart till Vintrosa när jag stängt, med minimalt i tanken!!! Självklart fungerade INTE pumpen där!!!!!!! Oooooh panik utbröt! Jag insåg att jag heller INTE skulle ta mig ända till Örebro så jag fick åka på de sista dropparna till Q-star, trodde fasiken inte att det skulle gå men det gjorde det som tur var :) Men tjejen på jobbet ska allt få höra det imorgon ;)

I det läget hade jag i vanliga fall ringt till pappa och varit upprörd och frågat vad jag skulle göra även om jag vet att han i det fallet inte hade kunnat hjälpa mig ;) Imorse var det förövrigt exakt 4 veckor sedan som jag senast såg min pappa i livet, då övernattade de här. Jag har aldrig i hela mitt liv varit utan honom så här länge....... ;(

Nu på kvällskvisten fick jag ett MYCKET glädjande besked från Micke, min bror. Ååååh bara hoppas allt går undan nu så bekymmret är helt ur världen...

Dags för idol strax och sedan ett samtal med min älsklingskarl innan sängdags.

Trevlig kväll på er kära läsare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar