söndag 11 september 2011

11:e september

10 år sedan de hemska händelserna i USA. Idag har jag tittat på en del av minnesceremonin och på en massa nyheter. Det är ofattbart att det faktiskt har hänt! Tänk att det finns sådan ondska i denna värld... Jag minns inte vad jag gjorde den dagen för 10 år sedan. Men jag minns vad jag gjorde 11 september för 2 år sedan. Då begravde jag min älskade pappa... 11 september har etsat sig fast p.g.a två olika händelser.

I helgen har det varit marken här i byn. Det är lite småtrevligt även om det mest säljs en massa skräp. Dessutom träffar man alltid spännande människor där...Mollie tyckte det var spännande att gå fram och tillbaka där iaf. Jimi har jobbat hela helgen men kom hem och gick på marken med oss på sin rast igår :) På kvällen igår kom Monika och Micke på besök med för tidiga födelsedagspresenter till Mollie, inte helt fel med lite sällis på kvällen! Idag fick vi tyvärr ställa in vår dejt med Daisy eftersom jag helt glömt bort att Lukas skulle sjunga i kyrkan. Hoppas att vi kan ses snart ändå! I alla fall, det var en väldigt trevlig tillställning i kyrkan. De små sjöng så fint och det gjorde de lite större också :)

Ny vecka imorgon då! Jimi är ledig *yey* och vi ska besöka Mollie förskola (fast hon börjar inte fören efter årsskiftet), men de har öppet hus imorgon på Lilla Pyret! Sedan ska jag till lab och ta lite prover igen. Vi ska även hinna med en sväng till tippen och ett besök hos Jimis pappa som flyttat och se om det är något mer som behöver göras. Torsdagskvällen spenderades med att försöka få ordning där, Liv stannade längre så vi får se om det är nåt eller ej. Så morgondagen känns ganska fullspäckad. 

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Svar: Ja, det säger en del också. Men den dära containern verkar ju inte ha rört sig speciellt mycket för att det skulle varit så stor smäll. Men jag vet inte... :)

    SvaraRadera