söndag 2 januari 2011

Jul & Nyår

Kanske dags att komma med en liten uppdatering...

Det blev iaf en mycket lyckad uppesittarkväll med besök av Markus, Anna och Emma. Julaftonen började med att hela familjen mös i sängen och fick ett varsitt paket. Sedan gjorde vi oss snabbt i ordning, hämtade upp mamma och styrde bilen mot Örebro. Vi kikade lite hastigt in hos Monika och Micke och gav dem ett paket innan vi firade resten av dagen i Lundby hos brorsan.


Mollie placerades framför granen där hon nyfiket inspekterade alla paketen ;)



Men flickan blev trött och somnade...


Jimi, Albin och Micke väntade och väntade...



...och tillslut kom Tomten!!!


När Mollie vaknade var hon omgiven av sina presenter, och tro mig, detta är bara en bråkdel av allt *hua*


Efter mat och fika osv begav vi oss hemöver igen. Nu var det dags att fira hemma hos svärmor där det var fullt med folk. Mollie fick mängder av paket men hon sov hela tiden ;) Jag och Jimi öppnade även våra paket till varandra och ja jag är mycket nöjd med vartenda ett!!! Kvällen avslutades ganska tidigt då vi var lite smått trötta. Juldagen inleddes med att Mollie provade en av sina julklappar, den gillades skarpt!


Dagen fortsatte med firande hos svärmor igen eftersom fler av Jimis syskon kom dit. Sedan flöt dagarna på, jag och Mollie fick besök av lite tjejer med bebisar och vi besökte även Karlskoga med mamma. Det reashoppades en del och fikades hos moster Marina. Sedan blev det dagen före nyårsafton. Jimis bror Glenn fyllde 50 och hade öppet hus i Örebro. Jag hade aldrig träffat honom och Jimi hade inte sett honom på lääänge så vi tog med oss Liv och åkte till Örebro. Vi hann även med Marieberg eftersom jag var tvungen att förkorta Jet Set klockan som jag fick i julklapp :) Mollie invigde sina nyårskläder en dag för tidigt.


Kalaset var mycket trevligt och det blev väldigt sent men det var värt det! På nyårsafton begav sig hela familjen på en promenad till kyrkogården där vi tände ljus för pappa och Jim. Kvällen spenderades hos svärmor igen. Det var lugnt och skönt och vi åt en ruskigt god middag! Världens goaste Elvira var där!!!






Så har då det nya året kommit. Jag är säker på att det kommer bli ett toppenår där en massa spännande saker i livet kommer att hända ;) En del händer ganska snart dessutom ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar