tisdag 30 november 2010

Ny maträtt

Det där med mat är ju bara grymt svårt ibland. Jag råkar ha en sambo som är riktigt duktig så jag blir alltid lika nervös när jag själv har provat något nytt. Han är en sån där som kikar vad som finns i kyl/frys/skafferi och sen bara gör han något. JAG KAN INTE DET! Men jag gillar att testa nya saker :) Det gjorde jag idag, själv är jag nöjd och jag hoppas att Jimi också blir det när han kommer hem :) Det blev iaf fullkornspasta med nån slags röra bestående av lök, vitlök, en påse bladspenat, en burk lätt creme fraiche franska örter, salt och peppar. Grymt mättande!!! Annars idag har det fixats hemma med tvätt och städning och jag, Mollie och mamma har promenerat ner på byn och uträttat diverse saker. En bra och skön dag med andra ord :) Gårdagen var mer hektisk med BM besök (efterkontroll) och besiktning av vår andrahandsbil (skruttgolfen), det gick som befarat fast inte så illa som vi trodde :)

Imorse vaknade jag med Mollies hand i min, det var riktigt mysigt må ni tro. Älskade lilla unge! Idag är hon redan 8 veckor gammal :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar