onsdag 3 november 2010

:(

Är inte på så bra humör just nu. Idag hade vi tid till barnläkaren på bvc. Mollie har endast gått upp 65 gram på en vecka! 3385 väger hon nu. Snacka om att jag undrar vad jag gör för fel! Hon hänger i bröstet flera timmar om dagen och hon får ersättning när jag känner att jag inte orkar längre. Det kanske bara är så att jag inte har tillräckligt och kämpar med bröstet i onödan? Ni som känner mig VET hur mycket jag har kämpat dessa 4 veckor. Men det känns som om det blev fel från början på BB när de sa att vi skulle ge henne ersättning var fjärde timme + bröstet där emellan. Hon tappade ju intresset lite, men det har gått bättre! Åååh jag vet varken ut eller in! Jag vill ju amma egentligen, visst jag tycker inte att det är det roligaste som finns det erkänner jag men ändå! Men det viktigaste är att Mollie mår bra! Nu fick vi rådet att jag ska fortsätta ge henne bröstet först som vanligt och sedan ge henne ersättning men öka på mängden och låta henne äta så mycket hon vill. Det första läkaren sa var åååh vad liten hon är! JAAAA min fina tjej ÄR liten men hon kommer växa till sig hon också! Det tar bara lite tid. Jag ska väl självklart vara glad att hon växt över huvudtaget, 2 cm till på längden för övrigt så helt still står det ju inte! Men det tär på en när man vet hur mycket man kämpar och det inte händer mer!!!! Vi får väl se hur länge till jag tragglar med bröstet, fortsätter det såhär vet jag inte om det är nån mening med det. Just nu känns det bara JOBBIGT, hela situationen! Tur att hjärtat fylls av kärlek så fort jag tittar på min dotter, hon är det finaste jag vet :)

4 kommentarer:

  1. Jag fick höra en sak som fick mig att tänka till. Visserligen gick Alvin upp i vikt som han skulle men jag tyckte inte jag gjorde annat än ammade. Hon sa att jag inte ska behöva tänka tillbaka på den första tiden som att jag bara satt och ammade och typ inget annat. Det är inte värt det!

    Jag slutade amma helt och Alvin är helnöjd! =)

    SvaraRadera
  2. Hej Maria !

    Milo matades också med flaska delvis efter ngn månad, han hade inga viktsvårigheter men blev ej mätt ! Vid två månader tog han inte bröstet trots tragglande och blev fullt flaskbarn ! Om hon gillar flaskan och äter den bra kanske det rent av är bättre ! Jag sket i prestigen och gjorde det Milo föredrog ! 65 gram e väl inte så illa pinkat ? Det är uppåt ! Tänk bara hur mkt hon gått upp på den månaden hon funnits :-) !
    Kram kram !

    SvaraRadera
  3. Jag flrstår hur jobbigt det känns. Både Molly och Wiggo har krånglat med amningen och Molly helammade jag i 1 1/2 månad, delammade henne i 5. Wiggo helammade jag bara i några dagar och delammade i 2 månader. Så tråkigt tycker jag för jag ville verkligen amma men huvudsaken är ju att de små liven mår bra! Hoppas allt är bra med er annars! Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår verkligen hur du känner dig. Alva hade inte heller gått upp ritkgit tillräckligt sist vi var till BVC...Grinade hela eftermiddagen och kände mig jätte värdelös, men man kan bara göra sitt bästa. Kämpa på så ska du se att allt blir bra!! Kram Kram

    SvaraRadera