onsdag 30 september 2009

Torsdagsbestyr...

...på en onsdag!!! Kan inte bli bättre ;) Åker alltså till Hällefors redan imorgon. Toppen såklart...men nu handlar det om att det är dags för urnsättningen av pappas urna på fredag. Undrar hur jag reagerar?! Självklart har jag tänkt på det mycket, nästintill hela tiden men ändå vet man ju inte. Det kommer nog gå bra, på ett sätt känns det skönt att pappa äntligen hamnar i jorden, nu blir det liksom äntligen lugnt. Saknar honom såklart... ;(

Annars har denna dag varit riktigt härlig! Fint väder men kallare i luften. Men är man förskolelärare är man ute mycket och det är SKÖNT! Onsdagar är skogsdag för mina citronfjärilar, och vilken skogsdag vi fick!!! Så vackert! Grabbarna och jag byggde vidare på kojan vi började med förra veckan...



Efter lunch ritade vi lite... kunde inte låta bli jag heller, www.ungafakta.se har mycket roliga saker att erbjuda ;)



Det är roligt att bara lyssna på barnen när vi gör saker ibland...
Pojke: Fiskarna kyssas på frökens bild!
Flicka: Vad är kyssas?
Pojke: Det är ungefär samma sak som att pussas. Jag har aldrig kyssats, har du?
Flicka: Det brukar mamma göra!!!


Sedan på eftermiddag tog vi tillfället i akt att grilla lite korv till mellis på vår fina grillplats som vi fått på gården :) Riktigt mysigt i det fina vädret! Vi såg även en gräshoppa som en pojke lyckades fånga!!!



Har idag inhandlat lite Otrivin och försvarets hudsalva, alltså förkylning på g! Kunde knappt sova inatt pga nästäppa :( Men det blir det ändring på nu :(

Nej nu är det strax Idol!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar