fredag 11 september 2009

Begravning

Nu är begravningen avklarad. Jätte, jätte jobbigt! Det var nog värst för mig och Albin tror jag...Men det kunde inte ha blivit finare... när Mio min Mio började spelas brast allt... på kistan hade vi ett kort på pappa när han var ung och frisk, med hans fina leende som tittade på oss...vi hade även en hammare och en tumstock på kistan och en bukett Edelweiss... Prästen talade om pappas kärlek till sitt hemland och sedan spelade vi Edelweiss och då kunde nog inte många hålla tårarna tillbaka...så vackert som det bara kan bli... Det var hemskt att stå vid din kista och lägga en blomma där och känna på kistan och veta att du låg där inne... Men ändå finns du inte där utan du sitter på ett moln och tittar på oss, eller på en alptopp, eller springer omkring uppe i bergen och skrattar och ler och tänker på och vakar över oss. Det känns skönt nu när du fått ro men ändå är det jobbigt... du kommer alltid finnas i mina tankar och i mitt hjärta i allt jag tar mig för i livet. Vet att du ser till att det går bra för mig, du tar hand om mig från andra sidan. Jag kommer vara evigt tacksam för att jag fått ha dig hos mig i 24 år. Du har lärt mig oändligt mycket. Det finns så mycket jag vill säga men tankarna bara flyger omkring i huvudet, så mycket minnen har jag och de kommer jag alltid bära med mig.

Tårar kommer ofta rinna för dig men vi ses snart igen, för det är inte farväl, aldrig någonsin, du är hos oss för evigt...

Jag älskar dig pappa!

Vila i Frid

Franz Preis
38.05.23 - 09.08.27

2 kommentarer:

  1. Igår gick alla mina tankar till dig och resten av familjen!!
    Jag önskar att jag hade varit där och kunnat hålla om dig Maria!
    Ge dig en stor kram!!

    SvaraRadera